fredag den 3. september 2010

Norge.. Intet mindre end bra!

Den første uge i Norge er gået, og jeg vil forsøge mig med mit første blogindlæg! Der vil ikke blive mange af slagsen så længe jeg befinder mig i Oslo, men I skal da ikke snydes for et enkelt eller to..

Som overskriften påpeger, nyder jeg livet i Oslo i fulde drag. Den ene dag spiser den anden, og hver eneste dag har nye udfordringer at byde på. Jeg ankom udmattet til Norges hovedstad sidste onsdag efter en mindre behagelig rejse pga. vejret, der satte voldsom gang i bølgerne. De første dage i storbyen udforskede jeg byens sædvanlige seværdigheder, men fandt hurtigt ud af, at den gemmer på mange uslebne diamanter bag hver eneste gadehjørne. Oslo skal bestemt ikke undervurderes!
I mandags startede jeg på mit nye arbejde, Venezu, og her arbejder jeg som møde-booker, telefonsælger what so ever. Det er et rigtig fint job, og alle de ansatte er super søde. Her skal jeg befinde mig de næste 3,5 måneders tid, hvor jeg vil blive sat på forskellige projekter - både danske og norske. Torsdag blev jeg sat på mit første norske projekt, hvor jeg skulle ringe til norske kunder. Det norske sprog har været noget af en udfordring for mig, da nogle dialekter er umulige at forstå, men jeg kan heldigvis allerede mærke en betydelig forskel efter den første uge. 

Min boligjagt gik hurtigt igang. Studerende fra hele landet strømmer til byen sidst i august for at finde et sted og bo, og derfor vidste jeg på forhånd, at det ville blive en vanskelig opgave. Men lykken viste sig at være med mig, for allerede efter min anden visning, blev jeg tilbudt et super fint rum i et hyggeligt kollektiv. Lejligheden er stor og er placeret centralt på Frogner, der er et meget fint område bag Slotshaven, og mit værelse er ca. 11 kvadratmeter. Vi bor i alt otte (både jenter og gutter) med seks forskellige nationaliteter, så mit engelsk kommer endnu engang på prøve. Aldersforskellen spænder mellem 19-28, men det er super hyggeligt at møde nye mennesker, og de er allesammen super rare.
Weekenden står for døren, og endnu engang vil jeg ud og suge nye oplevelser i mig. Tirsdag står den på jentekveld  med pigerne fra arbejdspladsen, og lørdag tager vi på udflugt i de norske fjelde, hvilket jeg ser utrolig meget frem til. Jeg er spændt på, hvad de næste måneder bringer, men det skal uden tvivl blive rigtig godt..






1 kommentar:

  1. Det lyder bare super fint og spaendende Line. Hvis du saadan skal ud og gaa en masse ture i fjeldene, saa maa jeg ogsaa hellere se at faa min kondition op! Naa det bliver let lettere uden en stor mave :)
    Dean og Connor er i Christchurch og var der da de havde jordskaelvet i morges, sagde at det var meget "scary". Skulle have flojet hjem idag, men maa nu vente til imorgen pga lufthavnen var lukket. Pas paa dig selv og ha' det godt i Norge.

    SvarSlet