mandag den 4. marts 2013

Update from BA!

Saa har jeg vaeret i Buenos Aires i godt og vel en uges tid, og det har vaeret super so far. Min mavefornemmelse har dog fortalt mig, at jeg skulle blive endnu en uge med det formaal at laere spansk. Saa idag havde jeg min foerste omgang af den kommende uges spanskundervisning. Det var interessant og ikke mindst laererigt. Efter en dag i skole (et udtryk jeg ikke laengere er bekendt med efter 3 sabbataar!) er jeg rimelig oer i hovedet pga. nye indtryk, nye mennesker og ET NYT SPROG! Men det har vaeret en rigtig god dag, og jeg har allerede moedt en masse soede mennesker.
   Siden siden har Rasmus og jeg valgt at splitte op, saa nu er jeg endnu engang paa egen haand. Paa Loerdag flyver jeg til det sydlige Argentina naermere bestemt El Calafate, Santa Cruz. Og for at sige det mildt, glaeder jeg mig som et lille barn. Selve omraadet er bedre kendt under navnet Patagonien eller "Land of Fire", og det skulle eftersigende byde paa noget af sydamerikas smukkeste og vildeste natur og vaere "the place to be" for vandremuligheder. Jeg er meget spaendt paa at komme afsted!
   Den sidste uges tid er blevet brugt paa at udforske byens sevaerdigheder. BA har massere at byde paa og vores accomadation har tildels bestaaet af hostel og couchsurfing, hvor sidstenaevnte var lidt af en speciel oplevelse. En sen aften ankom vi til et stort moerkt hus. Det skulle vise sig at vaere et gammelt studenterhus, hvor der havde boet +/-20 studerende. Nu bor der blot to (og huskatten selvfoelgelig). Saa forestil Jer et hus med 15-20 tomme, stoevede og efterladte vaerelser. Lettere uhyggeligt! Stedet gav mig vilde associationer til tegneserieprogammet "Adams Family", hvis nogen er bekendt med det. Hvis ikke - google det, og I vil forstaa, hvad jeg mener! Paa trods af et lettere uhyggeligt opsaet, var vaerterne Sebastian og Mariano super flinke. De proevede ihaerdigt at hjaelpe os med vores spanskkundsskaber, og den ene aften tog de os samt to amerikanske couchsurfere med til en lokal restaurant, hvor de introducerede os for deres venner, argentinsk mad og live argentinsk folkemusik. Den oplevelse opvejede lokaliteten, og det endte med at blive et uforglemmeligt ophold. Paa torsdag skal jeg for foerste gang couchsurfe selv. Denne gang hos en argentinsk pige. Jeg glaeder mig og haaber selvfoelgelig hun er klar paa at udfordre mit spansk. Billeder maa I endnu vente lidt med, men et enkelt et til samlingen kan vel ikke skade. Adios!

 Mariano, Rasmus, Sebastian og mig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar